سه مزیت اصلی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی
سه مزیت اصلی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت 16:51 | بازدید : 250 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

سه مزیت اصلی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی

 

در این پست قصد داریم تا به  معرفی مزیت هایی که استفاده کردن از تکنیک هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی دارد بپردازیم

در این سال ها هوش مصنوعی تحولات و تغییرات اساسی را در حوزه بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی ایجاد کرده است. امروزه اوضاع به گونه ای شده است که بازاریابانی که از این تکنولوژی استفاده نمی کنند؛ دچار شکست های سنگینی می شوند و از صحنه رقابت ها حذف می گردند. بنابراین باید تمام تجارت ها و شرکت ها به استفاده از این تکنیک مجهز باشند تا موفقیت یک تجارت تضمین شود.  در ادامه چهار مزیت اصلی که هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال دارد را بررسی می کنیم:

1. استفاده کردن از تکنولوژی هوش مصنوعی می تواند تعاملات میان مشتریان و تجارت ها را بهتر و شخصی تر کند

امروزه دیگر این حالت تبلیغات همگانی کاربردی ندارد. داستان این روزهای بازاریابی محتوایی این گونه نیست که برای تمام مشتریان به یک شیوه تبلیغ کنند. یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است منجر به نارضایتی مشتریان از یک تجارت یا شرکت شود؛ موضوع وجود محتوای نامرتبط می باشد. از این رو، کاملا طبیعی است که مشتریان علاقه خودشان را به یک برندی که انتظاراتشان را برآورده نمی کند از دست بدهند و دوست نداشته ابشند تا از آن برند خرید کنند.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است؛ در صورتی که مشتریان نتوانند ارتباطات شخصی با شرکت یا تجارت مورد نظر برقرار کنند؛ احتمال این که این شرکت یا تجارت را ترک کنند و دیگر از آن نخرند؛ 52 درصد می باشد. همچنین مطالعات نشان داده است که 65 درصد از افرادی که از یک برند خرید می کنند؛ در صورتی که شیوه ارتباطاتی که با برند مورد نظر دارند آن گونه که دوست دارند نباشد؛ شرکت را ترک می کنند. علاوه بر آن، بر طبق نظرسنجی هایی که از شرکت ها در این باره انجام گرفته است؛ 72 درصد از تجارت ها بیان کرده اند که موضوع ارتقا دادن تجربه مشتریانشان یکی از مهم ترین اولویت ها برای آنها می باشد.

 

 

البته داشتن ارتباطات شخصی با مشتریان آن هم در سطحی که برای نگه داشتن این مشتریان کافی باشد موضوع پیچیده ای می باشد. کاری است که نیازمند تلاش و داشتن اطلاعات دقیق است. ممکن است روش های معمولی که تجارت ها برای رسیدن به این منظور از آن استفاده می کنند برای یک شرکت کارساز نباشد و آنها مجبور باشند تا از روش های دیگری استفاده کنند. معمولا بزرگترین چالش در این زمینه برای بازاریابان این است که یک ابزار مناسب را برای شخصی سازی کردن تلاش های بازاریابی مورد استفاده قرار دهند.

 

 

در نظرسنجی هایی که انجام گرفته است: 80 درصد از بازاریابان بیان کرده اند که محتوای شخصی سازی شده نسبت به محتوایی که حالت کلی دارد؛ موثرتر است. شخصی سازی کردن محتوا به آنها این امکان را می دهد که استراتژی های خودشان را کنترل کنند و همچنین کمپین های تبلیغاتی هم می توانند با شفافیت کارهای لازم را برای تبلیغات انجام دهند.

2. AI باعث می شود که کیفیت کمپین های بازاریابی ارتقا پیدا کند

هنگامی که در یک کمپین بازاریابی، از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شود، کیفیت و سطح تبلیغ کردن این کمپین افزایش پیدا می کند. این موضوع به آن دلیل است که در این کمپین ها از تمام دانشی که از سمت مشتریان آمده است استفاده می شود و بنابراین به این شیوه این کمپین می تواند بهتر عمل کند.

بر اساس نظرسنجی هایی که در این باره انجام گرفته است؛ 79 درصد از افرادی که در صدر کارهای تبلیغاتی قرار داشتند (مانند مدیران تبلیغاتی و غیره) بیان کردند که هوش مصنوعی کاری می کند که کار تبلیغاتشان آسان تر شود و به آنها کمک می کند تا داده ها را بهتر تحلیل کنند و نهایتا این کار منجر به این می شود که بر روی تجارت اثر مثبت تری گذاشته می شود. همچنین بر اساس نظرسنجی های دیگری که در این زمینه انجام گرفته است؛ 75 درصد از بازاریابان بر این اعتقاد بودند که آنها به شیوه فعالانه ای می خواهند کاری کنند که در سیستم بازاریابیشان از تکنولوژی هوش مصنوعی بیشتر از گذشته استفاده شود. آن ها بیان کردند که می خواهند حتما این کار را در سه سال آینده به انجام برسانند

3. هوش مصنوعی باعث می شود که محتوای مرتبط به افراد مرتبط برسد

یکی از مهم ترین فایده هایی که استفاده کردن از تکنیک هوش مصنوعی دارد این است که استفاده کردن از هوش مصنوعی بازاریابان را قادر می سازد تا به شیوه دقیقی محتوای مرتبط با برای افرادی که مرتبط می باشند ارایه کنند. بر اساس تحقیقات و آمارهایی که بیان شده است؛ 61 درصد از شرکت هایی که استراتژی های نوآورانه دارند؛ از تکنیک هوش مصنوعی استفاده کرده اند تا این روش های نوآورانه را برای کارهایشان ایجاد کنند و بدون استفاده از این تکنیک نمی توانستند کوچکتری نوآوری در کارشان ایجاد کنند.

همچنین استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به بازاریابان این اجازه را می دهد تا پتانسیل های خرید را در میان مشتریان با ویژگی های مختلف پیدا کنند و همچنین کاری کنند که تجربه کاربری برای آن ها بهتر باشد. این بدان معنی می باشد که با تحلیل کردن حجم عظیمی از داده ها مانند داده های مربوط به سن و سال و داده های مربوط به میزان درآمد و علاقه های شخصی و داده های مربوط به مکان و موقعیت جغرافیایی و نوع دستگاه هایی که از آن ها برای خرید کردن استفاده شده است و همچنین زمان خرید (روز بودن یا شب بودن زمان خرید) و غیره؛ آن ها این امکان را پیدا خواهند کرد که ارتباطات بسیار بامعنی تر و باکیفیت تری را با ارایه کردن محتوای مناسب به آن ها، با آن ها برقرار کنند.

به عنوان مثال، با بررسی این داده ها ممکن است در شرکت این نتیجه گرفته شود که خانم های بین 30 تا 40 ساله از "ورزش کردن" لذت می برند و همچنین می توان گفت که کدامیک از آن ها بیشتر علاقه به ماراتن دارند و کدامیک علاقه به ورزش های هوازی دارند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 68
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 94
:: بازدید ماه : 68
:: بازدید سال : 1275
:: بازدید کلی : 5775